Роль шкільної бібліотеки в навчальному процесі

          Школа ставить завдання - створити умови для розкриття творчого потенціалу дитини. Бібліотека, будучи елементом освітнього середовища, здатна активізувати творчий, інтелектуальний потенціал дитини. 
          Головне завдання будь-якої шкільної бібліотеки як інформаційного центру є надання допомоги учням і вчителям у навчально-виховному процесі. 
Без хорошої бібліотеки школа не зможе виконувати на високому рівні свої освітні та виховні функції. Шкільна бібліотека надає інформацію та ідеї, необхідні для 
успішного існування в сучасному інформаційному суспільстві, де знання відіграють найважливішу роль. Шкільна бібліотека прищеплює учням потреба в постійній самоосвіті, розвиває уяву, виховує громадянську відповідальність. 

        І першокласник, і випускник школи, і педагог, і директор навчального закладу залучені до загальної орбіти, ім'я  якої -  освіта. Доведено, що співпраця бібліотекарів і вчителів сприяє підвищенню рівня грамотності учнів, сприяє розвитку навичок читання, запам'ятовування, а також виробленню вміння користуватися інформаційно-комунікативними технологіями. 
           Взаємодія бібліотекаря і читача-школяра будується на принципах «педагогіки співтворчості», де бібліотеці відводиться активна роль. 
Формування стійкого інтересу до книги, виховання культури читання, розвитоктворчого мислення здійснюється бібліотекою з допомогою інноваційних і традиційних методів особистісного і читацького розвитку. Це, перш за все, індивідуальна робота, побудована у формі діалогу. Друге - позаурочнажиття школяра. Саме в ній проявляється емоційна, духовна сторона життя дитини. Психологи говорять про те, що розвиток особистості відбувається лише в процесі діяльності самої людини. 
У роботі шкільної бібліотеки можна виділити ряд факторів, що сприяють формуванню активної читацької діяльності, готовності дитини творити, реалізувати свій творчий потенціал. 
1) Часовий фактор чи чинник часу. Бібліотекар і дитина знаходяться поруч протягом десяти років, що дозволяє спостерігати за розвитком дитини. 
2) Особистісний чинник - чинник причетності, співпереживання. Бібліотекар і дитина. Їх відносини складаються на особистісному рівні (рішення проблем спілкування, самотності і ін) 
3) Фактор співробітництва. Бібліотекар працює разом з іншими вчителями. Це дозволяє бачити в дитині не тільки читача, а й учня. 
4) Фактор - читацький досвід бібліотекаря і його вплив на читача - дитини. 
             Шкільна бібліотека є сьогодні необхідною ланкою освітнього середовища, тобто і сама є та матеріальне й духовне середовище, здатна активізувати творчу діяльність дітей і дорослих. 
             
Бібліотеки існують тисячі років. З незапам'ятних часів вони були хранителями духовних багатств суспільства,помічниками всіх, хто ними користувався. З часом змінюється людина; розвивається наука і техніка; ускладнюються шкільні програми; іншими стають діти, але людство так і не придумало кращого способу для розвитку свого ж інтелекту, ніж читання. Але сьогодні книга вже перестала бути єдиним джерелом знань. Відео-та аудіоматеріали, комп'ютерні мережі і програми зруйнували її інформаційну монополію і все активніше впроваджуються в усі галузі знань. 

 
Comments: 0 (Discussion closed)
    There are no comments yet.