Школа ставить завдання - створити умови для розкриття творчого потенціалу дитини. Бібліотека, будучи елементом
освітнього середовища, здатна активізувати творчий, інтелектуальний потенціал дитини.
Головне завдання
будь-якої шкільної бібліотеки як інформаційного центру є надання допомоги учням і вчителям у навчально-виховному процесі.
Без хорошої бібліотеки школа не зможе виконувати на високому рівні свої освітні та
виховні функції. Шкільна бібліотека надає інформацію та ідеї, необхідні
для успішного існування в сучасному інформаційному суспільстві,
де знання відіграють найважливішу роль. Шкільна бібліотека прищеплює учням потреба в постійній самоосвіті, розвиває уяву, виховує громадянську відповідальність.
І першокласник, і
випускник школи, і педагог, і директор навчального закладу залучені до загальної орбіти, ім'я якої - освіта. Доведено, що співпраця бібліотекарів і вчителів сприяє
підвищенню рівня грамотності учнів, сприяє розвитку навичок читання, запам'ятовування, а також виробленню вміння користуватися інформаційно-комунікативними технологіями.
Взаємодія бібліотекаря і читача-школяра будується на принципах «педагогіки співтворчості», де бібліотеці відводиться активна
роль. Формування стійкого інтересу до книги, виховання культури
читання, розвитоктворчого мислення здійснюється
бібліотекою з допомогою інноваційних і традиційних методів особистісного і читацького розвитку. Це,
перш за все, індивідуальна робота, побудована у формі діалогу. Друге -
позаурочнажиття школяра. Саме в ній проявляється
емоційна, духовна сторона життя дитини. Психологи говорять про те, що розвиток особистості відбувається лише в процесі діяльності самої
людини.
У роботі шкільної бібліотеки можна виділити ряд факторів, що сприяють формуванню активної читацької діяльності, готовності дитини творити, реалізувати свій творчий потенціал.
1) Часовий фактор чи чинник часу. Бібліотекар і дитина знаходяться поруч протягом десяти років, що дозволяє спостерігати за розвитком дитини.
2) Особистісний чинник - чинник причетності, співпереживання. Бібліотекар і дитина. Їх
відносини складаються на особистісному рівні (рішення проблем спілкування, самотності і ін)
3) Фактор співробітництва. Бібліотекар працює разом з іншими вчителями. Це дозволяє бачити в дитині
не тільки читача, а й учня.
4) Фактор - читацький досвід бібліотекаря і його вплив на читача - дитини.
Шкільна бібліотека є сьогодні
необхідною ланкою освітнього середовища, тобто і сама є та матеріальне й духовне середовище,
здатна активізувати творчу діяльність дітей і дорослих.
Бібліотеки існують тисячі років. З
незапам'ятних часів вони були хранителями духовних багатств суспільства,помічниками всіх, хто ними користувався. З часом змінюється людина; розвивається наука і техніка; ускладнюються шкільні програми; іншими стають діти, але людство так і не придумало кращого способу для розвитку свого ж інтелекту, ніж читання. Але сьогодні книга вже перестала бути єдиним джерелом знань. Відео-та аудіоматеріали, комп'ютерні мережі і програми зруйнували її інформаційну монополію і все активніше впроваджуються в усі галузі знань.
There are no comments yet.