Посвящение в читатели в Ларжанском УВК
В рамках Всеукраинского месячника школьных библиотек в Ларжанском УВК прошёл традиционный праздник «Посвящение в читатели» для учащихся 2 класса. Ученики побывали в стране сказок, где их встретили сказочные герои Незнайка (Бартяну В.), Баба Яга (Герги Д.). Приветствовала детей Королева-книга (ученица 6-б класса Тирон Анна), которая познакомила ребят с Правилами обращения с книгой.
Библиотекарь рассказала о бережном отношении к книгам, познакомила детей с правилами поведения в библиотеке. Со словами поздравления со вступлением в многочисленную семью читателей вручила символические «Удостоверения читателей школьной библиотеки».
Встреча с детской поэтессой Тамилой Алексеевной Кибкало
15 декабря библиотекарем Ларжанского УВК Краснобаевой Е.С. была организована встреча учеников 1-3 классов с измаильской детской поэтессой Тамилой Алексеевной Кибкало.
Ребята с большим удовольствием общались с бабушкой Тамилой, слушали стихи, учились рифмовать, отгадывать загадки. Их увлекло живое и непринужденное общение с поэтессой, которая с первой же минуты сумела увлечь детей своей открытостью. Тамила Алексеевна рассказала о своем военном детстве, о том, что нужно любить весь окружающий мир, свою малую родину.
В конце встречи каждый ученик получил бесценный подарок – свою новую книжку-малышку «Вот какая карусель».
Бібліотека Ларжанського навчально-виховного комплексу
Бібліотекар – Краснобаєва Жанна Сергіївна
Матеріально - технічне забезпечення:
приміщень -2, загальна площа -50,3 кв.м,абонемент та читальний зал -1, книгосховище -1.
Видача книг складає 18604 екземплярів.
Середня відвідуваність бібліотеки за 1 день складає – 18-20 учнів.
Проводиться робота по пропаганді бібліотеки. З цією метою проводяться виставки, згідно річного плану НВК. Це як постійно діючі: «Ми чуємо тебе, Тарасе, крізь століття…», «Нові надходження бібліотеки», «Ти і закон», «Письменники-ювіляри», «Цей день в історії», так і тематичні: «Пам’яті жертв голодомору присвячується», «Декада військово-патріотичного виховання», «Не бійся заглядати у словник», «Олімпійські ігри – шлях до перемоги», «Зі святом, любі жінки», «Христос воскрес – воістину воскрес!» та ін. Також проводяться бібліотечні уроки, проведені ознайомчі екскурсії до бібліотеки дошкільного підрозділу, 1–го класу, бесіди про бібліотеку, правила користування, бережливе ставлення до книги. В бібліотеці проводиться індивідуальна та групова робота. Бібліотека інформаційно забезпечує всі аспекти навчально-виховного процесу освітнього закладу, сприяє вихованню гармонійно-досконалої особистості. Прагне виховувати в учнів інформаційну культуру, допомогти в підвищенні фахової майстерності педагогам.
У відповідності до вимог часу, враховуючи сучасний стан роботи бібліотеки, визначені такі пріоритетні задачі бібліотеки у 2014-2015 навчальному році:
- систематична робота із збереження, розширення книжкового фонду;
- підвищення бібліотечної культури школярів;
- оновлення змісту, форм і методів індивідуальної та масової роботи;
- забезпечення підручниками, задоволення потреб учителів у методичній та довідковій літературі.
Загальний фонд бібліотеки у 2014 -2015 році складає 11747 екземплярів, із них художня література 6738 екземпляри, підручники - 5009 екземплярів. Забезпеченість підручниками у 2014-2015 н.р. складає 100%.
Треба зазначити, що резерви шкільної бібліотеки в справі інформаційної роботи далеко не вичерпані. Постійний пошук нових, ефективних технологій, прагнення до формування системи інформаційної підтримки освіти, тісний взаємозв’язок і взаємодія з педагогічним колективом буде сприяти утвердженню шкільної бібліотеки як справжнього культурного, інформаційного і освітнього центру, який одержує, зберігає і розповсюджує різноманітні джерела інформації, здатні задовольнити будь-які запити своїх читачів.
Таким чином, зміст роботи бібліотеки спрямований на те, щоб формувати духовний світ дитини і сприяти гармонійному розвитку особистості, яка здатна бути спадкоємцем і продовжувачем прогресивних національних традицій.
Проведення щорічного
Всеукраїнського місячника
шкільних бібліотек в Ларжанському НВК
З метою популяризації книги, формування в учнів любові до неї, бережного ставлення до підручників, художньої книги у період з 01.10 по 31.10. 2014 року у Ларжанському НВК проводився Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек.
Протягом жовтня бібліотекарем Краснобаєвою Ж.С. були організовані та проведені наступні заходи:
Тиждень 1-й. Тема: «Шкільна бібліотека – територія читання»
1.Відкриття місячника шкільної бібліотеки «Книга – це вчитель і вихователь». Екскурсії до бібліотеки. (2-11 кл.)
2. «Знайомство зі шкільною бібліотекою» (1 кл.)
3. Конкурс ерудитів «У книжчиному царстві – в мудрій державі» (4-5кл.)
4. Книжкова виставка до Дня українського козацтва «Слава козацька не вмре, не поляже» (1-11кл.)
5. Бібліотечний урок «Ярослав Мудрий - засновник першої бібліотеки Києвської Русі» (5кл.)
Тиждень 2-й. Тема: «Тиждень шкільного підручника. Хвала книжкам, що сіють розумне, добре, вічне!»
1. Акція «Живи, книго!» (1-11кл.)
2. Творча майстерня. Виставка виготовлених закладок. (3-4кл.)
3. Презентація нових видань (серія «Шкільна бібліотека») (5- 11кл.)
4. Рейд перевірки підручників (1-11кл.)
5. Перегляд фільмів:
- Олександрійська бібліотека;
- Історія писемності. (5-7кл.)
Тиждень 3-й. Тема: «Через книгу – до розуму та душі»
1. Бібліотечний урок «Пам’ять про славних козаків житиме вічно»(6-7кл.)
2. Літературна вікторина «Яке це чудо-казки!» (4кл.)
3. Диспут: «Сумління часу» за творчістю Т.Г.Шевченка (10- 11кл.)
4. Виховний захід «Ключ від бібліотеки» (посвята в читачі)
(2 кл)
5. «Комусь дано творить діла великі і захищати Вітчизни рубежі» до 70-річчя визволення України від фашистських загарбників. Конкурс інсценувань віршів та прози. (5-11кл.)
Тиждень 4-й. Тема: «Підводимо підсумки»
1.Підведення підсумків проведення місячника, нагородження переможців конкурсів на лінійці. (1-11кл.)
2. Розміщення всіх матеріалів місячника на сайті школи
«Школа - це перш за все, книга,
а виховання - перш за все, слово, книга
і живі людські відносини ».
В.А.
Сухомлинський
Бібліотека в школі ... Що це? Інформаційний, освітній, культурно-дозвільний елемент освітнього середовища. Це безсумнівно. Кожна бібліотека виробляє свою стратегію розвитку. Відмітна особливість шкільної бібліотеки - функціонування її як соціальної системи в рамках іншої соціальної системи. У зв'язку з цим, вона виконує 80% потреб освітньої установи.